Mizar SPI – šolska oblika
Mizar je ob zaključku izobraževanja sposoben izdelati kakovostne mizarske izdelke; na osnovi dokumentacije zna izbrati ustrezne materiale in najprimernejšo tehnologijo; pri delu racionalno ravna z materialom, energijo in časom ter upošteva pravila varovanja zdravja in okolja; hkrati s strokovnimi poklicnimi kompetencami razvije tudi nekatere splošne in osebnostne kompetence, ki se nanašajo na sposobnost in pripravljenost odgovornega ravnanja pri individualnem oblikovanju življenja; je odgovorna osebnost, ki bo sposobna skupinskega dela, sodelovanja in življenja v pluralni in demokratični družbi.
Kompetence: upravljanje osnovnih in zahtevnih lesnoobdelovalnih strojev, načrtovanje in samostojna izdelava izdelkov po naročilu in serij.
Napredovanje v višji letnik
Dijak napreduje v višji letnik, če ob koncu pouka oziroma šolskega leta uspešno opravi vse obveznosti za tekoči letnik.
Pogoji za vpis
zaključena osnovna šola ali nižje poklicno izobraževanje
Zaključek izobraževanja
Zaključni izpit obsega: pisni in ustni izpit iz slovenščine, izdelek in zagovor.
Kam naprej
Mizar se lahko zaposli v mizarskih ali v sorodnih podjetjih; tisti s podjetniško žilico postanejo samostojni podjetniki; po pridobljenih delovnih izkušnjah lahko pridobijo naziv mojster stroke ali mizar – restavratorski sodelavec.. Mnogi nadaljujejo šolanje v programu poklicno-tehniškega izobraževanja (2 leti) in postanejo tehniki; s tem so jim odprta vrata predvsem na višje in visoke strokovne šole.
- Splošnoizobraževalni predmeti 35%
- Strokovnoteoretični predmeti 39%
- Praktično usposabljanje 3%
- Interesne dejavnosti 6%
- Praksa v šoli 17%
Izvedbeni predmetnik za program mizar - šolska oblika
še ni posodobljeno
Naziv | Kratica | 1. | 2. | 3. | 4. | Skupaj ur |
Slovenščina | SLO | 140 | 126 | 130 | 91 | 487 |
Angleščina | ANG1 | 104 | 94 | 97 | 122 | 417 |
Umetnost | UME | 68 | 68 | |||
Matematika | MAT | 104 | 93 | 96 | 90 | 383 |
Zgodovina | ZGO | 102 | 102 | |||
Geografija | GEO | 68 | 68 | |||
Psihologija | PSI | 68 | 68 | |||
Fizika | FIZ | 74 | 66 | 140 | ||
Kemija | KEM | 70 | 70 | |||
Športna vzgoja | ŠVZ | 104 | 95 | 81 | 60 | 340 |
Tehnično komuniciranje | TKR | 102 | 102 | |||
Les in lastnosti lesa | LEL | 110 | 110 | |||
Tehnologija obdelave lesa z varstvom pri delu | TOV | 136 | 136 | |||
Konstruiranje lesnih sklopov | KLS | 80 | 80 | |||
Materiali v lesarstvu | MAL | 110 | 110 | |||
Mehanska obdelava lesa | MOL | 220 | 220 | |||
Lesno obdelovalni stroji | LOS | 134 | 134 | |||
Konstruiranje pohištva | KOP | 210 | 210 | |||
Tehnološki procesi v lesarstvu | TPL | 90 | 90 | |||
Proizvodna tehnika | PRT | 90 | 90 | |||
Podjetje in priprava dela | PPD | 102 | 102 | |||
Projektiranje | PRO | 220 | 220 | |||
Opremljanje interierjev | OIN | 60 | 60 | |||
Žagarstvo in sušenje | ŽIS | 60 | 60 | |||
Konstruiranje izdelka iz masivnega lesa | KML | 40 | 40 | |||
Konstruiranje enostavnega furniranega izdelka | KEF | 102 | 102 | |||
Izdelava pohištva po naročilu | IPN | 70 | 70 | |||
Konstruiranje stavb. pohištva | KSP | 105 | 105 | |||
Sodobne tehnike obdelave | STO | 40 | 40 | |||
Izdelava korpusnega pohištva s CNC-tehnologijo | IKP | 64 | 64 | |||
Gradnja z lesom | GRL | 60 | 60 | |||
Ekonomika proizvod. Procesov | EPP | 60 | 60 | |||
Praktično usposabljanje | PUD | 76 | 76 | 152 | ||
Interesne dejavnosti | IND | 96 | 96 | 96 | 64 | 352 |
Skupaj | 1250 | 1294 | 1327 | 1041 | 4912 | |
Praksa v šoli | PRA | 116 | 102 | 145 | 141 | 504 |